Посольство України в Республіці Хорватія

Часті питання / FAQ

Де можна отримати інформацію, яка допоможе мені облаштуватися на території України після тривалого перебування за кордоном?  

Корисну інформацію громадянам України: для тих, хто повертається до України після тривалого перебування за кордоном, у вигляді інформаційної брошури, можна завантажити тут.

 

Посольство не засвідчує офіційні документи видані органами влади Україні або Хорватії.

          Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України „Про надання повноважень на проставлення апостиля, передбаченого Конвенцією, що скасовує вимогу легалізації іноземних офіційних документів” від 18.01.2003 №61, апостиль проставляється: 

  • Міністерством юстиції України – на документах, що видаються органами юстиції та судами, а також на документах, що оформляються нотаріусами України; на свідоцтвах та довідках, виданих органами РАЦС (свідоцтва про народження, шлюб), документи, видані або засвідчені нотаріусами, судові рішення та довідки.
  • Міністерством освіти і науки України – на офіційних документах, виданих навчальними закладами, державними органами, підприємствами, установами і організаціями, що стосуються сфери освіти і науки. До таких документів відносяться: дипломи про освіту, сертифікати про присвоєння вчених звань, атестати, довідки з навчальних закладів, навчальні плани та інші;
  • Міністерством закордонних справ України – на всіх інших видах документів.

           Оригінали офіційних документів, виданих державними установами колишніх союзних республік у складі СРСР, не можуть бути прийняті на території України для проставлення апостиля.

Посольство України в Республіці Хорватія не засвідчує оригінали документів, які видані офіційними державними установами України, їх переклади та копії!


           Докладнішу інформацію щодо проставлення Апостилю можна отримати на веб-сайті МЗС України: http://mfa.gov.ua/ua/consular-affairs/consultation/apostily

          Якщо Вам потрібно забезпечити чинність в Україні оформленого в Республіці Хорватія документа, його слід засвідчити печаткою Апостиль у відповідному компетентному органі державної влади Республіки Хорватія.

 

Посольство України в Республіці Хорватія не оформлює візи для в’їзду на територію Республіки Хорватія, а також не оформлює посвідки на проживання в Республіці Хорватія. Хорватські візи для громадян України оформлюються Посольством Республіки Хорватія в Україні.

 

Питання щодо виходу з громадянства України

  • Якщо я виходжу з громадянства разом з неповнолітньою дитиною, для неї потрібно заповнювати окрему заяву?

Дані про дітей (особи до 18 років, які не перебувають у зареєстрованому шлюбі) мають бути внесені до блоку питань №2 Вашої заяви-анкети. Окрема заява-анкета на дитину оформлюється лише у випадку її самостійного виходу з громадянства України за клопотанням одного з батьків. Проте, з 14 років дитина має дати згоду на вихід з громадянства за клопотанням одного з батьків.

  • Другий з батьків моєї дитини – громадянин Хорватії. Моя дитина теж отримала громадянство Хорватії. Чи є у неї громадянство України? 

Якщо Ваша дитина народилася після 01.03.2001 року, вона набула громадянства України з моменту свого народження. До 18 років вона може (але не зобов’язана) зберігати громадянство обох країн. Проте, з моменту повноліття їй доведеться визначитися, у громадянстві якої з країн вона хоче перебувати та вийти з громадянства іншої країни, оскільки як Україна, так і Хорватія виходять з принципу єдиного громадянства. Разом з тим, Ви, як законний представник своєї дитини,  можете вивести її з громадянства України до досягнення нею повноліття (вихід дозволений як разом з одним з батьків, так і окремо). З 14 років для виходу дитини з громадянства за заявою одного з батьків потрібна нотаріально засвідчена згода дитини.

  • Моя дитина не має гарантії громадянства Республіки Хорватії, бо вона набула громадянства Хорватії з моменту народження через батька-хорвата. Який документ потрібен для виходу з громадянства України?

Якщо дитина набула громадянства іншої країни за народженням, то для виходу з громадянства України слід надати документ, який підтверджує наявність у дитини іншого громадянства. У такому випадку слід надати до консульського відділу Посольства копію її паспорта громадянина Хорватії (перша сторінка) та/або копію свідоцтва про громадянство Республіки з проставленим штампом "Апостиль" та перекладом на українську мову. Всі зазначені документи подаються в 4-х екземплярах.

  • Переклади документів теж необхідно засвідчувати штампом апостиль? Мої знайомі подавали документи без такого засвідчення, і у них все прийняли.

Так, усі переклади документів, виконані не на території України, мають містити засвідчення підпису перекладача штампом апостиль відповідно до положень Гаазької конвенції 1961 року, яка скасовує вимогу легалізації офіційних документів, обмежуючись проставленням на документі штампу апостиль. Якщо переклад було виконано на території України,  підпис перекладача має бути засвідчено нотаріусом.

  • Я хочу відмовитись від українського громадянства, оскільки Хорватська сторона пообіцяла мені надати громадянство Республіки Хорватія.

Оскільки Республіка Хорватії, як і Україна визнає принцип єдиного громадянства, Ви отримаєте рішення хорватської сторони, в якому буде зазначено, що Вам може бути гарантовано громадянство Хорватії за умови виходу з громадянства України протягом двох років. Тому Вам необхідно буде так чи інакше порушувати клопотання про вихід з громадянства України. 

 

Питання оформлення постійного місця проживання за кордоном

  • Навіщо мені оформлювати постійне місце проживання, якщо я маю посвідку на проживання на території Хорватії і вже тривалий час проживаю тут?

Посвідка на проживання, видана компетентними органами Хорватії, свідчить про те, що хорватською стороною Вам надано дозвіл легального перебування в країні. Водночас Ви, відповідно до законодавства України, вважаєтесь таким громадянином України, який зареєстрований на території України і тому Вам необхідно оформити дозвіл компетентних органів України на постійне проживання на території іншої країни. Зазначену процедуру Ви можете здійснити як через Посольство України в Хорватії, так і самостійно, подавши документи в Україні або оформити довіреність на іншу особу, яка б займалась Вашими документами.

  • Якщо я ніколи в Україні не працювала, що писати в п.11 заяви-анкети про залишення на постійне місце проживання?

В такому випадку нічого писати не потрібно. Цей пункт стосується лише тих громадян, які працювали в Україні останні п`ять років.

  • Де я можу завірити нотаріально свідоцтва про народження, про шлюб для подачі їх до заяви про залишення в Хорватії на постійне місце проживання?

Документи, видані на території України або країн колишнього Радянського Союзу подаються в копіях без нотаріального засвідчення, але при наявності оригіналів зазначених документів.

Всі офіційні документи, складені іноземною мовою, мають обов’язково бути з апостилем та мати переклад присяжного перекладача документа та апостилю на українську мову.

 

Паспортні питання

  • Я вийшла заміж на території Хорватії та змінила прізвище. На даний час я зареєстрована в Україні, але перебуваю на території Хорватії і хочу оформити новий паспорт громадянина України для виїзду за кордон. Яким чином я це можу зробити через Посольство України?

Громадяни України, які тимчасово перебувають на території Хорватії (підтвердженням тимчасового перебування не території Хорватії є наявність паспорта громадянина України, т.зв. «внутрішнього паспорта»)  та змінили прізвище, можуть оформити новий паспорт громадянина України для виїзду за кордон виключно за умови надання такими громадянами паспорта громадянина України («внутрішнього паспорта»), переоформленого на нове ім`я.

  • Я подаю документи на новий паспорт громадянина України для виїзду за кордон. В моєму старому паспорті написання прізвища/ім`я відрізняється від написання їх в посвідці на проживання. Чи можу я викласти своє прізвище/ім`я відповідно до написання їх в документах, виданих компетентними органами Хорватії?

Відповідно до чинного законодавства України, на письмове  прохання громадянина написання прізвища та імені латинськими літерами може бути виконано відповідно до їх написання у документах, виданих відповідними органами іноземної держави. 

  • Мене повідомлено, що мій новий паспорт громадянина України для виїзду за кордон готовий і я можу його отримати? Однак в моєму старому паспорті ще є діюча віза до США. Що я маю робити в такому випадку?

В таких випадках при отриманні нового паспорта громадянина України для виїзду за кордон старий паспорт зазначеного громадянина анулюється шляхом проставлення дірок діркопробивачем на машинозчитувальній  зоні,  крім сторінки, де проставлена діюча віза на в`їзд до іноземної країни, строк дії якої не закінчився, та повертається власнику за його особистою заявою здати згаданий вище паспорт після закінчення строку дії візи. 

 

Питання нотаріату

  • Могу ли я оформить доверенность по почте? Обязательно ли моё присутствие для оформления нотариальной доверенности или заявления?

         Нотаріальні дії здійснюються виключно у присутності заявника, тобто особи, чий підпис на довіреності або заяві буде посвідчуватися у нотаріальному порядку консулом.

  • Как оформить доверенность… что для этого нужно?..

 Для оформлення довіреності або доручення потрібно прибути до консульської установи ОСОБИСТО (будь-яка нотаріальна дія вчинюється за особистої присутності особи-заявника).

При цьому необхідно мати:

1)      дійсний паспорт громадянина України для виїзду за кордон та копію його першої сторінки;

2)      копію паспорта громадянина України («внутрішнього паспорта»)

3)      номер ідентифікаційного коду ДРФО;

4)      копію паспорта громадянина України («внутрішнього паспорта») тієї особи, на яку оформлюється довіреність

5)      номер ідентифікаційного коду ДРФО особи, на яку оформлюється довіреність;

  • Мне нужно продать… или разменять квартиру в Украине. Но я не могу туда поехать и хочу оформить для этого доверенность. Что еще мне нужно для оформления доверенности на продажу квартиры и земельного участка?

Для нотаріального посвідчення довіреності на розпорядження, продаж, оренду нерухомого майна (квартири, будинку, земельної ділянки, гаража), окрім особистих документів та відомостей про повіреного,

необхідно документально підтвердити право власності на це майно (квартиру, гараж, землю, будинок), тобто пред’явити правовстановлюючий документ або його копію.

Такими документами можуть бути:

- “Свідоцтво про право власності на житло” або

- “Свідоцтво про приватизацію житла (квартири)” або

- “Свідоцтво про право на спадщину” або

- “Договір купівлі-продажу” (нотаріально посвідчений) або

- “Договір міни” (нотаріально посвідчений) або

- “Договір дарування” (нотаріально посвідчений)

- витяг з реєстру про право власності на нерухоме майно.

  • Я хочу оформити  прийняття/відмову від прийняття спадщини. Що мені робити? 

Заяви щодо прийняття спадщини або відмови від прийняття спадщини (у т.ч. на користь іншого спадкоємця) подаються протягом встановленого законом терміну (6 місяців з часу відкриття спадщини. Протягом цього терміну заява  може бути відкликана заявником). Така заява подається  особисто. Для оформлення такої заяви у Посольствіі слід:

- звернутися до установи особисто;

- мати при собі дійсний паспорт громадянина України для виїзду за кордон та копію його першої сторінки;

- надати свідоцтво про смерть спадкодавця, засвідчене у встановленому порядку та перекладене державною мовою, якщо воно видавалося іноземними органами (див. http://wp.me/P1yfkk-n), або його нотаріально засвідчену копію;

- надати документ, що підтверджує родинний зв’язок зі спадкодавцем та його копію;

- надати копію заповіту (якщо заповіт оформлювався);

- повідомити назву нотаріальної контори, де знаходиться спадкова справа;

 

Питання, які не належать до компетенції консульського підрозділу Посольства України в Республіці Хорватія

Консульські установи та посадові особи не можуть виконувати обов'язки адвокатів, юридичних консультантів, туристичних агентів, перекладачів тощо, не надають грошей у борг, не сплачують готельнi та iншi рахунки, і, в разі порушення законів країни перебування, не можуть звільнити Вас від вiдповiдальностi.

Також консульські установи та посадові особи не можуть прискорити оформлення громадянами клопотання про залишення на постійне проживання, вихід з громадянства та оформлення паспорта України для виїзду за кордон.

Оперативному вирішенню підлягають тількі ті консульські послуги, які здійснюються безпосередньо в консульському підрозділі.

 

Контакти

Адреса: вул.Вочарська, 52, 10000 Загреб, Республіці Хорватія  . Переглянути на мапі
Телефон: Загальний - 00 3851 461 62 96; телефон гарячої лінії. Прохання телефонувати виключно в разі загрози життю чи загибелі громадян України. Тел. 00385916051010
Факс: 00 3851 463 37 26
Ел. пошта: emb_hr@mfa.gov.ua