Посольство України в Республіці Хорватія

, Київ 19:27
Анонс Чт, 23 листопада Виставка Ukrainian Food Expo 2017

Паспортні дії

Нормативно-правові акти, які регулюють питання оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон:

1. Закон України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особи чи її спеціальний статус» від 20.11.2012 року зі змінами

2. Закон України «Про порядок виїзду з України та в’їзду в Україну громадян України» від 21 січня 1994 року зі змінами

3. Постанова Кабінету Міністрів України від 07.05.2014 року № 152 зі змінами «Про затвердження зразка бланка, технічного опису та Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, знищення паспорта громадянина України для виїзду за кордон, його тимчасового затримання та вилучення»


Оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон

Відповідно до статті 22 Закону України «Про Єдиний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особи чи її спеціальний статус» кожен громадянин України має право на отримання паспорта громадянина України для виїзду за кордон (далі – паспорт).

Паспорт для виїзду за кордон оформляється особам, які не досягли 16-річного віку, на чотири роки, а особам, які досягли 16-річного віку, - на десять років.

Оформлення паспорта громадянам України, які досягли шістнадцятирічного віку, здійснюється на підставі їх особистої заяви.

Оформлення паспорта громадянам України, які не досягли шістнадцятирічного віку, здійснюється на підставі заяви батьків (усиновлювачів), опікунів, піклувальників, а якщо батьки не перебувають у шлюбі – за заявою того з батьків, з яким проживає особа, або інших представників.

У разі втрати паспорта або закінчення строку його дії під час перебування в Україні громадянина, який постійно проживає за кордоном, оформлення та видача йому паспорта для виїзду за кордон здійснюється територіальними підрозділами Державної міграційної служби України.

Паспорт громадянина України для виїзду за кордон видається дипломатичним представництвом/консульською установою у таких випадках:

- оформлення вперше паспорта (у тому числі у зв’язку із набуттям громадянства України);

- втрата або викрадення паспорта;

- непридатність паспорта для подальшого використання;

- відсутність в паспорті вільних сторінок для віз та інших позначок;

- закінчення строку дії паспорта;

- зміна інформації, внесеної до паспорта;

- виявлення помилки в інформації, внесеної до паспорта.

Для оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон до дипломатичного представництва/консульської установи подаються:

У разі постійного проживання або тимчасового перебування за кордоном для оформлення паспорта для виїзду за кордон заявник звертається до працівника закордонної дипломатичної установи та подає такі документи:

1) паспорт громадянина України (для особи, яка досягла 14-річного віку) або інший документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України.

У разі коли особі не оформлювався документ, що посвідчує особу, підтверджує громадянство України та/або надає право на виїзд з України і в'їзд в Україну, подається довідка про реєстрацію особи громадянином України (у разі оформлення вперше паспорта для виїзду за кордон);

2) свідоцтво про народження або документ, що підтверджує факт народження, виданий компетентними органами іноземної держави, - у разі оформлення паспорта для виїзду за кордон особі, яка не досягла 14-річного віку;

3) документ, що підтверджує постійне проживання або тимчасове перебування громадянина України за кордоном (у разі наявності);

4) документ, що посвідчує особу законного представника, та документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника, - у разі подання документів законним представником, крім випадків, коли законним представником є один із батьків;

5) відповідні документи, що підтверджують сплату консульського збору, або оригінал документа про звільнення від його сплати. Оригінал документа про звільнення від сплати консульського збору повертається заявнику, а до заяви-анкети долучається його копія, засвідчена працівником шляхом проставляння відмітки "Згідно з оригіналом" із зазначенням посади, його прізвища та ініціалів, підпису та дати;

6) у разі оформлення паспорта для виїзду за кордон особі, яка не досягла 12-річного віку, або особі, яка не може пересуватися самостійно у зв'язку з тривалим розладом здоров'я, що підтверджується медичним висновком відповідного закладу охорони здоров'я, оформленим в установленому порядку, - може бути подано одну кольорову фотокартку розміром 10 ґ 15 сантиметрів для внесення відцифрованого образу обличчя особи шляхом сканування. Фотокартка повинна відповідати вимогам Міжнародної організації цивільної авіації (IKAO) Doc 9303.

Для оформлення паспорта для виїзду за кордон замість втраченого або викраденого заявник, який постійно проживає або тимчасово перебуває за кордоном, звертається до працівника закордонної дипломатичної установи та подає документи, передбачені підпунктами 2 - 6 пункту 52 цього Порядку, а також:

1) паспорт громадянина України (для особи, яка досягла 14-річного віку) або інший документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, за відсутності - його копію (у разі наявності), або надається інформація про раніше оформлені на ім'я цієї особи документи, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України;

2) документ (протокол, довідку тощо), виданий компетентними органами держави, в якій втрачено або викрадено паспорт для виїзду за кордон, що підтверджує факт звернення заявника з приводу його втрати або викрадення.

Для обміну паспорта для виїзду за кордон заявник, який постійно проживає або тимчасово перебуває за кордоном, звертається до працівника закордонної дипломатичної установи та подає документи, передбачені пунктом 52 цього Порядку, а також:

1) паспорт для виїзду за кордон, що підлягає обміну;

2) документи, що підтверджують обставини, у зв'язку з якими паспорт для виїзду за кордон підлягає обміну (у випадках, визначених у підпунктах 1 і 2 пункту 6 цього Порядку);

3) заяву про повернення паспорта для виїзду за кордон, що підлягає обміну, після його анулювання у зв'язку з наявністю в ньому віз або у випадку, якщо такий паспорт є підставою для отримання/продовження дозвільних документів на проживання в іноземній державі.

Для оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого), обміну паспорта для виїзду за кордон дитині-сироті, дитині, позбавленій батьківського піклування, що не досягла 16-річного віку, заявник разом з документами, зазначеними у пунктах 52 - 55 цього Порядку, також подає оригінал або засвідчену в установленому порядку копію одного з таких документів:

1) документа, що посвідчує повноваження директора дитячого закладу (контракту тощо);

2) договору про влаштування дитини до прийомної сім'ї;

3) договору про організацію діяльності дитячого будинку сімейного типу;

4) рішення органів опіки та піклування про встановлення опіки (піклування);

5) рішення суду про встановлення опіки (піклування);

6) договору про патронат.

За оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон (у строк до 3 місяців, без урахування строків доставки) справляється консульський збір відповідно до Тарифів консульського збору.

 

Оформлення посвідчення особи на повернення в Україну

Питання оформлення та видачі дипломатичними представництвами та консульськими установами посвідчення особи на повернення в Україну регулюють наступні законодавчі акти:

«Положення про посвідчення особи на повернення в Україну», затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 25.08.2004 року № 1079.
Наказ Міністерства закордонних справ України «Про затвердження Правил оформлення і видачі дипломатичними представництвами та консульськими установами України посвідчення особи на повернення в Україну» від 19.12.2005 року № 229 зі змінами.

Посвідчення особи на повернення в Україну (далі – Посвідчення) оформлюється і видається дипломатичними представництвами та консульськими установами України за кордоном у разі втрати особою документів, що дають право на виїзд з України та посвідчують особу під час перебування за її межами; якщо строк дії таких документів закінчився або встановлено, що вони є недійсні з інших причин.

Посвідчення видається дипломатичними представництвами та консульськими установами України на підставі особистого клопотання заявника або звернення його законних представників, а також на підставі звернення міністерства закордонних справ або іншого компетентного органу іноземної держави у випадку, якщо щодо громадянина України прийнято рішення про реадмісію відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

9 вересня 1992 року для України набрала чинності Конвенція про міжнародну цивільну авіацію від 07.12.1944 року.

Відповідно до статті 37 Конвенції Міжнародна організація цивільної авіації (ІСАО) приймає і за необхідності змінює міжнародні стандарти та рекомендовану практику, у тому числі щодо імміграційних процедур, які іменуються додатками. Статтею 38 договору встановлено, що будь-яка держава, яка не має наміру дотримуватися стандартів, передбачених такими додатками, або приводити свої власні правила або практику у повну відповідність з ними, негайно повідомляє ІСАО про відмінності між її власною практикою і тією, яка встановлена міжнародними стандартами.

Пунктом 5.27 Додатку 9 до Конвенції передбачено, що підписання особою заяви про оформлення проїзного документа не розглядається як необхідна умова для його видачі.

Строк дії посвідчення визначається консульською посадовою особою, відповідальною за його видачу, виходячи з реальної можливості повернення пред'явника посвідчення в Україну, але не може перевищувати 30 днів, якщо інше не передбачено чинними міжнародними договорами України.

Для отримання посвідчення заявник подає такі документи:

1. Документ (протокол, довідку тощо), виданий компетентними органами країни перебування, що підтверджує факт звернення заявника з приводу втрати проїзного документа; або документ, що дає громадянину України право на виїзд з України та посвідчує особу під час перебування за її межами, якщо строк дії такого документа закінчився або встановлено, що він є недійсним з інших причин.

2. Заяву-анкету встановленого зразка (заява-анкетаприклад заповнення).

3. Дві кольорові фотокартки розміром 3,5 х 4,5 см.

4. Документи, які дозволяють ідентифікувати особу заявника, установити його місце проживання в Україні та підтвердити належність до громадянства України.

5. Свідоцтво про народження дитини в разі внесення даних про дитину до посвідчення та 2 її кольорові фотокартки розміром 3,5 x 4,5 см (для дітей віком від 5 до 16 років).

При наданні заявником вищезазначених документів посвідчення має бути оформлене в день подання громадянином відповідної заяви та видане без попереднього запиту до органів внутрішніх справ за місцем проживання такого заявника в Україні.

У разі відсутності в заявника документів, що посвідчують його особу та підтверджують належність до громадянства України, дипломатичне представництво або консульська установа України надсилає запит до органів внутрішніх справ за місцем реєстрації заявника в Україні з метою підтвердження його належності до громадянства України та ідентифікації особи за фотокарткою.

Якщо громадянин України, який втратив паспорт, виїхав за межі України з неповнолітніми дітьми, відомості про яких було внесено до його паспорта, отримується також підтвердження органів внутрішніх справ про факт унесення таких відомостей до його паспортного документа.

За оформлення та видачу посвідчення стягується консульський збір згідно з чинними тарифами відповідної закордонної дипломатичної установи України.

 

Де можна отримати інформацію, яка допоможе мені облаштуватися на території України після тривалого перебування за кордоном?  

Корисну інформацію громадянам України: для тих, хто повертається до України після тривалого перебування за кордоном, у вигляді інформаційної брошури, можна завантажити тут.

 

До уваги громадян України, які проживають на території Боснії і Герцеговини!

 

Повідомляємо, що громадяни України, які тимчасово або постійно проживають на території Боснії і Герцеговини, з питань паспортного обслуговування можуть звертатися до консульського відділу Посольства України в Республіці Сербія:

 

Адреса: вул. Пає Адамова, 4, м.Белград, Республіка Сербія

Телефон:

+ 381 11 306 58 39

Факс:

+381 11 367 24 13

Ел. пошта:

emb_sm@mfa.gov.ua

 

Інформацію щодо графіку роботи можна знайти на сайті Посольства України в Республіці Сербія за посиланням http://mfa.gov.ua/ua/about-mfa/abroad/embassies/100

 

Контакти

Адреса: вул.Вочарська, 52, 10000 Загреб, Республіці Хорватія  . Переглянути на мапі
Телефон: Загальний - 00 3851 461 62 96; телефон гарячої лінії. Прохання телефонувати виключно в разі загрози життю чи загибелі громадян України. Тел. 00385916051010
Факс: 00 3851 463 37 26
Ел. пошта: emb_hr@mfa.gov.ua