Інтерв’ю Посла України в Республіці Хорватія О.М.Левченка
хорватській газеті Večernji list, 02 квітня 2013 року
Посол України про ремонт МІГ-ів-21
ЦЕ БРУДНА КАМПАНІЯ ПРОТИ НАШОЇ ПРОПОЗИЦІЇ
О. Левченко про дискредитацію: В Хорватії вийшло 20 статтей, які є нелояльною конкуренцією.
Посол О. Левченко наголошує, що Україна має величезний досвід з МІГ-ами радянського виробництво, та що ремонтна компанія Одесавіаремсервіс «вже 50 років спеціалізується на ремонті МІГ-ів-21… проте, декому це не відповідає» - говорить О. Левченко і додає, що в останній час «у хорватських ЗМІ з’явилося біля 20 статей, які намагаються дискредитувати українську пропозицію… Таким чином, мова йде про нелояльну конкуренцію».
ЄМЕН ДІЙСНО ЗАМОВИВ ЛІТАКИ, ЗВІДТИ – Й ОЗНАКИ НА НИХ,
АЛЕ ВІДМОВИВСЯ.
Хорватія нарешті надіслала запити щодо пропозицій по ремонту МІГ-ів-21 до української і румунської авіаремонтних компаній. Оголошення тендеру затримувалося, ніби-то через «сприяння» одній зі сторін (українській). Міністр оборони Хорватії А.Котроманович повернув справу на повторний розгляд, оскільки відповідальні служби Міноборони РХ мали намір укласти договір про виконання робіт з компанією в Одесі без тендеру. Посол України Олександр Левченко вперше реагує на статті, які кидають сумнів на цю справу. Питання, як зазначається, «насправді, звучать майже як звинувачення». Посол також додає, що «той, хто обороняється, апріорі знаходиться у більш слабкій позиції, нехай він буде хоч сто разів правий».
МІГ-и – власність Одеси.
Говориться про те, що ремонт МІГ-ів в Україні є «сумнівною» справою. Можливими є проблеми з 8-ми запропонованими МІГ-ами з заводу в Одесі через їхню нез’ясовану власність – єменську чи українську. Ви ще в червні 2012 р. надали докази Головному штабу ЗС РХ, які підтверджують, що літаки – українські. Про які докази йде мова? У листі з Ємена і в пропозиції Укрспецекспорта вказуються ті ж самі серійні номери, тож, цілком очевидно, мова йде про ті ж самі літаки?
- Власник згаданих літаків МІГ – українська державна компанія Одесавіаремсервіс, ці літаки внесені в матеріальні книги компанії, що підтверджує й державна компанія Укрспецекспорт, яка вповноважена здійснювати торгівлю військовим обладнанням і озброєнням. Ємен дійсно замовляв літаки для своєї армії, а підприємство Одесавіаремсервіс приготувало їх для вивезення. Звідси – й єменські знаки на літаках, про які стільки писалося в хорватських газетах. Проте, Ємен відмовився від придбання через фінансові причини, і техніка залишилася непроданою, а тому пропонується іншим покупцям. Український Одесавіаремсервіс направив до хорватських компетентних служб підтвердження про те, що він є власником літаків, як тільки почалися спекуляції навколо цього питання.
Олександр Левченко про затримання з сумкою, повною доларів.
Затримання генерального директора Укрспецекспорта Дмитра Перегудова, а потім – ще двох директорів тої ж компанії, стало новою причиною для сумнівів у РХ щодо цього замовлення. ЗМІ спекулюють про зв'язок між Перегудовим та Полєвим, про останнього говорять що він є міжнародним дилером з продажі зброї?
- Посольство отримало офіційного листа Д.Перегудова, в якому стверджується, що чутки про його затримання, які поширювалися в інтернеті, не відповідають дійсності та є результатом нечесної конкуренції. Д.Перегудов не має жодних проблем з законом і продовжує виконувати обов’язки генерального директора Укрспецекспорта.
Україна добре оцінена
Як ви коментуєте те, що Transparency Іinternational написав, що біззнес з Укрспецекспортом є потенційною корупційною аферою?
- Ця інформація неточна. Transparency оприлюднив інформацію про корупційний індекс в оборонному секторі у світі. В найкращу групу А ввійшли лише Австралія і Німеччина, в другу (В) – США, Великобританія і Австрія. Хорватія входить у групу С разом з Францією, Чехією, Болгарією. Україна належить до наступної групи +D, разом з Ізраїлем, Кувейтом, Кіпром. Слід зауважити, що в наступну групу –D входять Росія, Китай і Туреччина, які є визнаними і шановними гравцями на ринку озброєння.