Реагування: Посол України в РХ Олександр Левченко висловлюється з приводу тексту, надрукованого в «Слободній Далмації»
Київська пропозиція найкраща для хорватських МіГів
Посол України в РХ Олександр Левченко надіслав нашій газеті свою реакцію на текст, який був опублікований у «Слободній Далмації» під назвою «Хорватські пілоти у єменських винищувачах, які собі присвоюють Українці?».
Відразу ж скажу, що я шокований тим упередженим тоном, яким автор викладає неправдиві твердження про проект українсько-хорватського співробітництва у військово-технічній сфері, а саме про підготовку до підписання контракту на ремонт хорватських літаків МіГ-21 в Україні.
Про те, що мова йде про обман громадськості переконливо свідчить та обставина, що жодне хорватське спеціалізоване видання (я говорю й про приватні, незалежні від держави ЗМІ) не опублікувало жодної статті проти українсько-хорватської угоди, проти умов ремонту літаків, які пропонує українська спеціальна державна компанія «Укрспецекспорт» чи проти виконавця самих робіт, заводу «Одесавіаремсервіс».
Якраз навпаки – публікації в спеціальних виданнях дають виключно позитивні оцінки співпраці з Україною, бо ці оцінки ґрунтуються на думці хорватських професіоналів, хорватських експертних комісій, які спеціально вивчали всю справу, їздили в Україну і добре ознайомилися з технічними можливостями нашої військово-авіаційної індустрії.
Наприклад, веб-портал www.defender.hr пише:
«Українську пропозицію як найкращу оцінили аж дві комісії, близько 20 найпрофесійніших людей МО РХ та ЗС РХ в галузях логістики, забезпечення, військової авіації. … Якщо підвести риску в кінці оціночної таблиці, то українська пропозиція за балами є кращою (від пропозицій конкурентів) десь на 40%».
Дозволю собі, не заглиблюючись у технічні деталі, пояснити читачам, чому українська пропозиція справді конкурентніша. МіГи – це радянська продукція. Україна, як промислово найрозвинутіша республіка колишнього СРСР, була осередком радянської військової індустрії. Цей потенціал нікуди не подівся – ми і сьогодні є одним із провідних світових виробників і продавців найпередовішого високотехнологічного озброєння.
Що стосується заводу «Одесавіаремсервіс», то він понад 50 років тому був спеціалізований для ремонту саме МіГ-21. тобто вузькою спеціалізацією цього підприємства є ремонт бойових літаків цього типу. Хотів би запитати, хто б міг краще виконати роботи, необхідні хорватській військовій авіації? А тепер перейду до решти пояснень для ваших читачів…
1. У хорватських авіаційних колах завод «Одесавіаремсервіс» більш ніж відомий, а особливо спеціалістам з Авіаційно-технічного центру у м. Велика Гориця (АТЦ). Відомо, що АТЦ у своїй історії успішно ремонтував і обслуговував літаки МіГ-21. Знання вони здобували саме в «Одесавіаремсервіс», так що й сьогоднішня робота АТЦ з літаками МіГ-21 базується на документації і знаннях, отриманих в «Одесавіаремсервіс». Крім того, «Укрспецекспорт» і Міністерство оборони РХ вже не один рік успішно співпрацюють у програмі ремонту й обслуговування транспортного літака АН-32В. Український ремонтний завод десять років тому виконав також якісний ремонт хорватських гелікоптерів Мі-8. Отже, твердження, що пропозицію з Києва треба було б відхилити через те, що не існує «ніякого попереднього досвіду співробітництва МО РХ з заводом «Одесавіаремсервіс», свідчить тільки про те, що журналіст не знайомий ні з роботою «Одесавіаремсервіс», ні взагалі з предметом, про який пише.
2. «Одесавіаремсервіс», як державне підприємство, є власником літаків МіГ-21, які згадуються в тексті, і щодо цього не існує ніяких спорів з державою Ємен. Про це повідомлені відповідні хорватські інституції.
3. Україна є членом «Партнерства заради миру» ще з 1994 року. Відтоді й до сьогодні вона є учасницею миротворчих операцій і військових навчань під патронатом НАТО. Більше того, Україна бере участь у миротворчих акціях НАТО активніше, ніж третина членів цієї організації. Україна і Республіка Хорватія підписали «Угоду між Урядом РХ та Кабінетом Міністрів України про військово-технічне співробітництво» (2002), «Угоду між Урядом РХ та Кабінетом Міністрів України про взаємний захист таємної інформації», а також цілу низку інших угод, договорів, протоколів та меморандумів. Тому у співпраці з Україною для Республіки Хорватія не існує жодного політико-безпекового ризику.
4. Посольство отримало офіційного листа від генерального директора компанії «Укрспецекспорт» Дмитра Перегудова, в якому повідомляється, що чутки про його затримання, які деякий час тому з’явилися в Інтернеті, не відповідають дійсності. Пан Перегудов усі свої обов’язки постійно й професійно виконує з час у свого призначення на посаду 9 лютого 2011 р. і до сьогодні, а згадані чутки вважає відгуком нечесної конкуренції.
5. «Укрспецекспорт» не має ніякого негативного іміджу в суспільстві, як про це твердиться в тексті. Компанія успішно співпрацює з понад 60 державами в усьому світі й не перебуває під жодними санкціями й заборонами щодо своєї діяльності. Вона передусім відповідає за експорт озброєнь, військового обладнання, послуг українських виробників і фірм щодо обслуговування й ремонту.