Спростування Посла України в Республіці Хорватія О.М.Левченка
в газеті «Слободна Далмація» від 20 липня 2013 р.
Наклепи – невдячна робота
(Найкращі спростування дало саме життя: Хорватія та Україна підписали контракт на ремонт МіГ-ів)
Я вже мав честь написати у «Слободній Далмації» 30 березня ц.р. спростування, в якому заперечив 5 вигадок, викладених у статті журналіста Дениса Крнича на тему контракту на ремонт хорватських літаків МіГ-21 в Україні. Правду кажучи, редакція скоротила моє спростування, опублікувала його значно пізніше від передбаченого терміну, до того ж далеко не на перших сторінках видання, на відміну від статті з наклепами.
Проте пан Крнич продовжив свою невдячну роботу, і за часм, що минув відтоді, до сьогоднішнього дня підготував ще декілька подібних публікацій. Зокрема, 8 липня вийшла ще одна його стаття, спрямована проти співпраці з Україною.
Чесно кажучи, я спокійно міг би залишити цю публікацію без відповіді. Бо найкращу відповідь дало саме життя: саме того дня, 8 липня ц.р., в Міністерстві оборони Республіки Хорватія відбулася урочиста церемонія підписання угоди про ремонт у нашій державі семи МіГ-ів та купівлю ще п’яти літаків для Хорватської військової авіації.
Проте стаття Дениса Крнича серйозно шкодить іміджеві України, і було б несправедливо залишити її без реагування. Я вже багато разів писав і говорив про те, що у випадку з МіГ-ами понад рік у багатьох хорватських ЗМІ велася кампанія нелояльної конкуренції. Одні й ті ж сенсаційні вигадки кочували з газети в газету. Але якби було потрібно присудити якусь непочесну нагороду за найбільш бурхливу фантазію, то її, без сумніву, отримав би добродій Крнич. Замість кожної спростованої вигадки він моментально вигадував дві нові.
Візьмімо за приклад його статтю у «Слободній Далмації» від 10.06.2013 р. під назвою «США: Котромановичу, не шли МіГ-и на ремонт в Україну». Який би ще журналіст здогадався давати накази міністрові власної держави та ще й від імені Сполучених Штатів Америки?
Не менш винахідливо було представляти громадськості як перевагу конкурента «Укрспецекспорту» те, що за ремонт літаків МО РХ мав би заплатити йому на 5 мільйонів євро більше, ніж українцям, - так ніби вища ціна, яку в часи важкої кризи заплатить хорватський народ, автоматично означає і кращу якість. Тимчасом усі експерти знають, що українська компанія «Одесавіаремсервіс», яка буде виконувати ремонт, набагато сильніша від конкурента, котрий програв тендер.
Що стосується останньої статті Дениса Крнича, то на неї по-військовому коротко й чітко 8 липня дало відповідь на своєму офіційному сайті Міністерство оборони РХ. МО РХ зловило пана Крнича аж на восьми опублікованих у статті вигадках. Тобто виявилося, що всі підряд його твердження не тримаються купи.
Від себе додам таке. Я особисто консультувався в «Укрспецекспорті», й мені підтвердили: не було аварій трьох відремонтованих в Україні єменських МіГ-ів, як це стверджує пан Крнич. Упав тільки один, причому через помилку пілота. Єменська сторона не мала ніяких претензій щодо українського виконавця робіт.
Тобто, дзвону багато, а правди мало, або - народила гора мишу… у вигляді «жовтої» сенсації.
Судячи з того, з яким завзяттям цей журналіст нагромаджує вигадки, його найменше цікавить істина, натомість його метою є за будь-яку ціну завадити українсько-хорватській співпраці в галузі військової авіації. Це справді невдячна робота.
Посол України в Республіці Хорватія
Олександр Левченко
Р.S. Оскільки редакція «Слободної Далмації» внесла в спростування самовільні зміни, подаємо оригінальну версію тексту.