• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • Hrvatski
  • Стара версія
Спростування Посла України в Республіці Хорватія Олександра Левченка статей, опублікованих у «Вечернєм листі» 8-9 липня 2014 року.
Опубліковано 16 липня 2014 року о 18:47

Після ремонту в Україні всі хорватські літаки здійснюють польоти відповідно до плану випробувальних заходів.

 

         «Вечерні лист» 8-9 липня 2014 року опублікував низку статей, в яких ставиться під сумнів якість і взагалі спроможність українського заводу в Одесі здійснити ремонт хорватських винищувачів МіГ-21.

         У згаданих публікаціях мало місце багато неправдивих стверджень, а ще гірші висновки, які завжди надзвичайно патетичні і екстремні: «українці не спроможні здійснити якісний ремонт», «чи взагалі було здійснено капітальний ремонт», «деякі літаки взагалі не можуть літати» та інше.

         По-перше, всі літають і, при цьому, відповідно до планів випробувальних польотів. Випробувальні польоти є обов’язковим етапом доведення до необхідного стану літака, які проводяться після кожного ремонту і саме це сьогодні роблять винищувачі, які прибули з України. Задачею цих випробувальних польотів є пошук і усунення дрібних недоліків в ремонті. Тобто мова йде про рутинний процес, який не дає підстав для сенсацій.

         Якщо сенсації немає, то її потрібно вигадати. Так, «Вечерні» передає легенду про те, як під час випробувального польоту зненацька на висоті 13 кілометрів «почувся вибух, в кабіні задиміло і заглух мотор». Літак почав «падати як камінь», але пілот якимось дивом зміг увімкнути мотор на висоті 6 кілометрів і таким чином уникнув смерті. Процитую офіційну заяву Міністерства оборони Хорватії: «на одному з випробуваних МіГ-ів протягом вчорашніх польотів, під час якого перевірялися граничні експлуатаційні параметри, були помічені непередбачені вібрації. Тому, випробувальний пілот вчинив відповідно до процедури та повернув літак у повітряну базу «Плесо»».

         Хотів би зазначити, що додаткові випробування на землі показали, що мотор і конус літака повністю справні. Тобто не було ані вибуху, ані диму, ані неочікуваного вимикання мотору – було лише випробування граничних експлуатаційних параметрів, що і є задачею випробувального пілота, а все інше лише непомірна фантазія журналіста.

         А зараз про деякі інші неточності. Сумніви, що капітальний ремонт взагалі не було зроблено є абсолютно безпринципними, оскільки хід ремонту в Одесі постійно і ретельно відслідковувала група спеціалістів Міністерства оборони Хорватії. 

         Взагалі не є відповідальною заява про те, що ремонт «не може бути завершено в «Плесо»». Зверну увагу на те, що відремонтовані літаки в Хорватію були переправлені наземним шляхом у розібраному стані. На «Плесо» українські спеціалісти їх знову зібрали, а тепер відбувається перевірка якості монтажу та  інша частина тестів, які, відповідно до програми, мають бути проведені в Хорватії. Це, насамперед, стосується навігаційного обладнання і радарів, які відповідно до технології можуть бути остаточно налагоджені лише в процесі випробувальних польотів, що зараз і відбувається.

         Неправдою є також і те, що чеська фірма ČLS не змогла інтегрувати НАТО-вський передатчик IFF (ідентифікаційний прибор, який передає контрольній базі на землі, що мова йде про «свій», а не «чужий» літак). В ході випробування до роботи IFF не було жодних зауважень.

         Ствердження про те, що на літаках замість передбаченого стандартами НАТО ідентифікаційного прибору Thales TSC 2050 стоїть російський агрегат SRZO, тому хорватська служба контролю над польотами не бачить МіГ-и на своїх радарах, є абсолютно абсурдним. Оскільки, як мене запевнили спеціалісти, Thales TSC і IFF по суті є одним і тим самим, радіостанції на літаках також є НАТО-вськими.

         Зрештою, журналіст «Вечернєг» розказує стару історію, що літаки, які Хорватія закупила в Україні, декілька років тому не схотіли купувати єменці, начебто через погану якість ремонту. Представники Ємену планували закупити 28 винищувачів, а купили лише 20 оскільки були вимушені відмовитись від покупки інших восьми у зв’язку із фінансовою ситуацією. І це все.

         Спростування всіх дрібних неточностей і перевернутих фактів зайняло б багато сторінок. Але це і не є головним. Набагато цікавіше звідки і чому зараз, посеред завершення випробувальних польотів, зненацька розгорнулась така активна кампанія в ЗМІ.

         Думаю, що причини не мають нічого спільного з інженерною спеціальністю. Зрештою читач, який уважно прочитав статті в «Вечернєм», легко може і сам побачити, про чиї інтереси зокрема йдеться.                       

,

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux