• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • Hrvatski
  • Стара версія
Газета "Ютарні лист" опублікувала статтю Посла України в Хорватії Олександра Левченка під назвою "МіГ-и. Слово на захист оббреханих двигунів."
Опубліковано 10 червня 2016 року о 16:50

МіГ-и. Слово на захист оббреханих двигунів.

Місяць тому «Ютарні лист» опублікував мою велику статтю, в якій я викрив брехливу медіа-кампанію  навколо ремонту хорватських МіГ-ів в Україні, запущену хорватськими лобістами конкурентної румунської фірми «Аеростар» (кого цікавить стаття, зможе знайти її на сайті Посольства України).

Ця кампанія розпочалася в кінці березня з публікацій журналіста «Ютарнього» Крешимира Жабеца. На моє спростування він не відреагував, але 1 червня у «Ютарньому листі» з’явилася  його нова стаття про МіГ-и. По суті новим виявився лише один елемент: нібито двигуни двох МіГ-ів, куплених в Україні, незрозумілого походження, з липовими номерами, з невідомим ресурсом і годинами нальоту.

По-перше, двигуни для МіГ-ів виготовлялися не в якихось ремісничих майстернях, а на декількох спеціалізованих заводах у СРСР. Отже, походження двигунів є надійним у будь-якому випадку. Але головне те, що твердження Крешимира Жабеца просто не відповідає дійсності. Вся документація наявна, вся робоча біографія двигуна від моменту народження ретельно записана. Без дійсних документів двигуни не прийняла б комісія Міністерства оборони РХ, а крім того, вони б не змогли перетнути кордон ЄС.

Тоді з якого приводу «сенсація»? Відповідь зрозуміємо, якщо візьмемо до уваги, що цього місяця відбувається тендер Міністерства оборони РХ  на плановий ремонт кількох двигунів хорватських МіГ-21. У ньому беруть участь старі суперники  - український «Укрспецекспорт» та румунський «Аеростар». Ця обставина неминуче викликає сумнів, що стаття пана Жабеца, який є давнім і відданим симпатизером  «Аеростару», більше схожа на нечесну конкуренцію у бізнесі, ніж на журналістське розслідування.

Хоча решта «старих» звинувачень, наведених у статті, служать радше як баласт на додаток до головного месседжу про «погані» мотори, я хочу дати коротке пояснення для тих читачів, які прочитали статтю Крешимира Жабеца, але не бачили моїх попередніх спростувань.

З байкою про «перебиті» серійні номери на деталях літаків розібралася ще спеціальна хорватська комісія, яка відвідала Україну на самому початку ремонту літаків. Всі серійні номери підтверджені документами, і це можна додатково перевірити.

Звідки походить легенда про болгарські фюзеляжі, нібито поставлені на деякі літаки, знає тільки той, хто її вигадав.  «Укрспецекспорт» купляє літаки, які вже були в експлуатації здійснює ремонт і продає їх трохи дорожче, що є повністю легальним бізнесом. П’ять МіГ-ів, проданих Хорватії, перед цим були закуплені в Алжирі. Важко уявити, який міг бути сенс потайки замінювати оригінальні фюзеляжі болгарськими. Зате алжирське походження літаків пояснює «алжирські» крила, про які журналіст пише як про щось мало не злочинне.

Крешимир Жабец повторює сто разів спростований міф трирічної давності, начебто літаки, які Україна продала Хорватії, є власністю Ємена. З усіх контраргументів наведу один найочевидніший. Якби МіГ-и справді були єменські, чи мовчали б єменці про це три роки? Сам час найпереконливіше підтвердив, що мова йде про якусь фальсифікацію. Використовувати ж цю стару вигадку тепер щонайменше смішно. 

На завершення хотів би запевнити хорватську громадськість, що українська сторона відкрита для співпраці, щоб розвіяти всі сумніви. Про це «Укрспецекспорт» писав Міністерству оборони РХ ще 23 березня 2016 року, тобто наступного дня після появи перших наклепницьких публікацій, та в листі від 20 травня запропонував, щоб експерти Міноборони РХ  приїхали в Україну і на місці вивчили всі документи про ремонт МіГ-ів. Сподіваюся, що це запрошення буде прийняте.

Посол України в

Республіці Хорватія                                                                                           Олександр Левченко

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux