Наклепи про український ремонт МІГ-ів як диверсія проти Хорватії
Шановний пане Жабец!
Вже чотири роки я змушений писати спростування у відповідь на Ваші статті, в яких Ви дискредитуєте ремонт хорватських МІГ-ів в Україні. Минулого березня Ви почали особливо гостру наклепницьку кампанію, на яку клюнули й інші ЗМІ, тож я змушений був опублікувати понад 10 статей, щоб розвінчати Ваші сенсаційні звинувачення. І ось через рік після цього Ви знову публікуєте «неймовірне викриття». Щоб запобігти ще одній медійній сенсанції, я вирішив звернутися до громадськості з відкритим листом.
Цього разу Ви публікуєте зміст звіту начальника Генштабу Мирка Шундова Президентові Колінді Грабар-Кітарович про стан справ у воєнно-повітряних силах. Не знаю, чи й справді Ви маєте доступ до суворо таємних документів ще до Президента, чи тільки додумуєте (на свою користь), що б там мало бути.
Я теж не знаю, що написано в тому звіті, але маю інформацію про реальний стан справ і тому можу запропонувати певні пояснення. Головне звинувачення винесено в заголовок Вашої статті: «Маємо 12 МІГ-ів, а тільки 4 з них - справні». А ну давайте рахувати разом.
У результаті Вашої минулорічної кампанії п’ять справних МІГ-ів були вилучені з польотів «до подальшого рішення» і триває це до сьогодні. Так своїм наклепом проти України Ви зуміли завдати величезної шкоди своїй власній батьківщині. Саме Ви і ті, чиї інтереси Ви представляєте, вивели з оперативного використання майже половину літаків хорватського воєнно-повітряного флоту. Щось подібне складно було б зробити навіть найпрофесійнішому диверсантові!
Таким чином, залишається 7 МІГ-ів. Якщо з цього числа літає 4, а 3 перебуває на регулярному сервісі (а так воно і є), тоді це – дуже добрий результат, особливо коли мова йде про машини 40-літнього віку.
Не тримається купи і друге звинувачення, винесене в заголовок: «Після ремонту в Україні задокументовано 300 поломок». За даними «Укрспецекспорту», «з 31.05.2014 року, коли було прийнято в експлуатацію перший літак, зафіксована 291 рекламація, з яких кілька відкинуто як безпідставні, а головна їх кількість стосується рутинних речей, які були усунені негайно. Несправності, які виникали, є звичайними і ні по чому не відрізняються від попередніх». Тобто, немає ані паніки, ані сенсації, існує звичайне обслуговування авіатехніки.
Решта звинувачень, які містяться у вашому тексті, лише повторюють те, що я вже сто разів спростовував у своїх попередніх публікаціях (читачам я рекомендую свою статтю на сайті Посольства України «Ремонт МІГ-ів. Українська точка зору» від 4 травня 2016 р.). Я лише б зауважив, що про виключення моторів Ви говорите так, ніби це відбулося тепер, під час регулярних польотів, в той час як відбулося це ще до процедури прийому-передачі, під час випробування літаків в екстремальних умовах. Тобто, Ви допускаєте махінації з фактами, пане Жабец.
Перераховуючи численні «недоліки» українського ремонту, Ви навмисне створюєте катастрофічну картину і наперед визначаєте результати розслідування, однак у мене склалося враження, що спеціалісти не поділяють Вашої думки. «Укрспецекспорт» ще минулого року через Міноборони РХ двічі запрошував хорватських слідчих прибути в Україну, щоб на місці роз’яснити всі питання, які вони вважають сумнівними, проте в цьому, як виглядає, не було потреби.
На початку березня цього року в Загребі відбулося засідання Українсько-хорватської комісії з питань військово-технічної співпраці. Це – саме той форум, на якому розглядаються проблеми, схожі до тих, які створені навколо МІГ-ів. Але українська сторона не почула жодних нарікань чи зауважень. Можливо, це тому, що проблеми існують не в реальному життті, а просто створені в наклепницьких медіа-кампаніях?
Посол України в Хорватії Олександр Левченко