Газета «Dnevni avaz», 14 травня 2012 року
Вартість робіт на об’єктах, пов’язаних з чемпіонатом, коштуватиме більше 3,4 мільярдів євро.
Чемпіонат Європи з футболу - є третьою найбільшою спортивною подією після Олімпійських ігор та Світового футбольного чемпіонату. Цьогорічний Європейський чемпіонат в Україні і Польщі буде третім в історії, який організовують дві країни – після Голландії і Бельгії у 2000 р., Австрії і Швейцарії у 2008 р. У той же час перший раз країни Південно-Східної Європи отримали честь бути господарями цієї величної події – величної не тільки для любителів футболу, оскільки це буде не лише спортивне свято, але незабутнє шоу. Символічним є й слоган цьогорічного чемпіонату – «Створюємо історію разом!». І це є дійсно так.
Серйозний іспит.
Такі проекти завжди є прискорювачами процесів, вони дають можливість за 20-30 років пришвидшити реструктуризацію, реорганізацію і модернізацію у різних галузях економіки. Тому Україна намагається досягти найбільшого ефекту та скористатися можливостями для модернізації і реструктуризації своєї транспортної, готельної та загалом туристичної інфраструктури.
Нещодавно Президент України Віктор Янукович заявив, що проведення Євро 2012 велика честь і серйозний іспит, оскільки підготовка до чемпіонату вимагає не лише значні фінансові кошти, але й дотримання певних стандартів. І Україна є готовою до такого виклику.
Вартість робіт становитиме для України більше 3,4 мільярдів євро. Але ми переконані, що уся інфраструктура, побудована для чемпіонату послужить майбутнім поколінням.
Ми пройшли великий шлях за короткий час і сьогодні ми практично готові до проведення чемпіонату. Ніхто у світі за 18 місяців не побудував таку інфраструктуру, як ми в Україні. За півтора роки ми побудували чотири міжнародні аеродроми. Згадаю лише, що аеродром у Львові нині може приймати до 2000 пасажирів на годину, а має потенціал приймати до 4000 людей. Цей аеродром може стати одним з найбільших в Центральній Європі. Збудували ми і чотири найсучасніших стадіони, велику кількість нових готелів, ціни яких, попри певні чутки, будуть прийнятними для вболівальників. До початку чемпіонату ми матимемо шість міжнародних двосистемних електровозів, виробництва «Hyundai Rotem» високго рангу «Inter City+», які рухатимуться у режимі маятника між містами Київ-Полатва-Харків, Київ-Полтава-Донецьк і Київ-Львів.
Оновлено більше 1700 кілометрів автошляхів. Державною програмою реконструкції автошляхів було передбачено 3,2 мільярди євро, з яких 867,6 мільйонів – позабюджетні кошти.
Зв’язки України і БіГ
Мені вельми прикро, що збірна Боснії і Герцеговини не пройшла до Євро, але для футбольної держави, якою є ваша країна, чемпіонат буде, безперечно, цікавим. Тому запрошую вболівальників з БіГ відвідати Україну. Користуючись нагодою, хотів би нагадати, що між Україною і БіГ у листопаді минулого року встановлено безвізовий режим для поїздок, що не перевищують 30 днів. Пов’язують нас і українська діаспора, яка більше 100 років проживає на теренах БіГ, і схожість історії розвитку держав, спільне слов’янське походження, як і сьогодення. Ми, як ви знаєте, також маємо амбіції стати членом Європейського Союзу. Україна завершила переговори з ЄС щодо Угоди про асоціацію, яка була парафована 30 березня ц.р.
Результати залишаються
Насамкінець, парафразуючи великого українського футбольного тренера Валерія Лобановського, сказав би так: матчі забуваються, а результати залишаються. Тому я переконаний, що Україна довго пам’ятатиме результати цьогорічного футбольного чемпіонату.