Наводимо повний текст спростування.
МІГ-и. Реальна шкода від наклепницьких залпів.
Після більше ніж чотирьох місяців паузи журналіст Крешимир Жабец знову «відкрив вогонь» по хорватських МІГ-ах, куплених в Україні. 10 жовтня він опублікував у «Ютарньому листу» статтю «Болгари підтвердили слідчим: українці продали нам чотири фюзеляжі для МІГ-ів, ресурс яких вийшов у 1998 р.». Ця стаття – якесь запізніле відлуння бурхливої кампанії, яку він розпочав минулої весни. У нинішній публікації він укотре повторює старі і вже спростовані звинувачення (кого цікавить – рекомендую свої статті на сайті Посольства України «МІГ-и. Слово на захист оббреханих моторів» від 10 червня і «Ремонт МІГ-ів. Українська точка зору» від 4 травня ц.р., в яких я спростував усі конкретні звинувачення).
У новій статті Крешимира Жабеца головною новиною є твердження, нібито болгарська влада підтвердила хорватським слідчим, що вживані фюзеляжі і мотори в літаках, які українська компанія «Укрспецекспорт» продала Міноборони РХ, походять з Болгарії. Журналіст досить детально переповідає зміст «болгарського документа», що свідчить про те, що він має вільний доступ до особливо таємних документів ще не завершеного розслідування Комітету з боротьби з корупцією.
Напрошується питання: як таке можливо і чи не повинна втрутитися Державна прокуратура РХ? Утім, гадаю, що прокуратура може не турбуватися. Через дипломатичні канали я отримав запевнення з болгарського Міністерства оборони про те, що Болгарія ніколи не продавала Україні фюзеляжів і моторів для МІГ-ів. Здається, пан Жабец знову «отримав доступ» до фальсифікованих документів, що у всій його антимігівській кампанії є досить частим випадком (у вищезгаданих спростуваннях я описую випадок підробки горезвісного листа єменського генерала і комічну вигадку про скаргу хорватських офіцерів, яким погані українці на ремонтному заводі нібито наказували дивитися в інший бік, щоб вони не побачили махінацій під час ремонту літаків).
Про те, що Крешимир Жабец забігає наперед, визначаючи результати слідства на свою користь, а насправді чинить на нього незаконний тиск, побічно свідчить і той факт, що «Укрспецекспорт» цього року через Міноборони РХ двічі запрошував хорватських слідчих відвідати Україну, щоб вони на місці вивчили всю документацію і з’ясували всі питання, які вони вважають сумнівними. Тимчасом відповіді він не отримав, припускаю, тому, що в такій додатковій перевірці немає потреби.
Упродовж майже 4 років, скільки в хорватських ЗМІ триває колотнеча навколо МІГ-ів, я вивчив усю справу в деталях і повністю впевнений, що мова йде про добре організовану кампанію дискредитації, за якою стоїть хорватський представник румунської компанії, яка була суперником українського «Укрспецекспорту» в конкретному випадку ремонту МІГ-ів для Міноборони РХ, але також і Росія, для якої українська компанія є конкурентом в глобальному плані.
Тому я щиро сподіваюсь, що хорватське слідство, після того як встановить безпідставність звинувачень, займеться питанням про те, хто розпочав і вів наклепницьку кампанію, яка завдала величезної шкоди не тільки репутації України і Міноборони РХ, але й оборонній міцності Хорватії. Коли я на початку статті говорив про «вогонь» по хорватських МІГ-ах», це не була порожня метафора. Злонамірні твердження ЗМІ про те, що літаки є небезпечними для життя пілотів, спричинили тим, що п’ять з восьми повністю справних бойових МІГ-ів були приземлені і залишались на прив’язі довгих 6 місяців. Це значить, що наклепницький вогонь реально вивів з оперативного використання більшу частину бойових літаків хорватських воєнно-повітряних сил. Думаю, якраз такі дії наклепників можна назвати зрадою і за це хтось би мав понести відповідальність.
Зауважу, що весь цей час хорватське небо оберігали решта три МІГ-и, два з яких повинні були завжди перебувати у стані готовності до польоту, а третій був нас сервісі. У тому, що це надзвичайно складне технічне завдання успішно здійснено, є велика заслуга і української команди спеціалістів, які у відповідності до контракту два роки перебувають в Хорватії, щоб наглядати за станом літаків.
Наприкінці з задоволенням підкреслю, що наклепницька кампанія, хоч якою гучною вона б була, не змогла зіпсувати репутації «Укрспецекспорту», бо вигадки можуть обдурити дилетантів, але для професіоналів вони виглядають смішно. Тому вже цього року українська компанія перемогла в нових тендерах на ремонт воєнно-повітряної техніки в Хорватії, Македонії і Болгарії.